Ruilen en retourneren

Ruilen & retourneren, dat is de soepele service van Furnea

Zodra je je bestelling hebt ontvangen, adviseren wij jou dit binnen zeven dagen op inhoud en status te controleren voordat het gemonteerd wordt. Mocht je onverhoopt een meubel hebben ontvangen dat niet voldoet aan je verwachting, het liefst binnen zeven dagen na ontvangst van jouw bestelling naar [email protected] mailen. Wij zorgen ervoor dat jouw service aanvraag binnen twee werkdagen in behandeling wordt genomen.

Bedenktermijn

Ben je toch iets minder weg van dat kastje nu het ineens voor je neus staat? Is je slaapkamer veel kleiner dan je dacht (of het bed veel groter)? Of ben je gewoon een enorme twijfelkont en zie je er ineens vanaf, dat kan natuurlijk ook!

Mocht je dan bijvoorbeeld op de 100e dag vanaf de ontvangstdatum tot de conclusie komen dat je het wilt retourneren, dan kan dat. Door ons te mailen naar [email protected] meld je de retour, vanaf dan heb je nog 14 dagen de tijd om je bestelling naar ons op te sturen. Het komt er op neer, wij geven jou heel veel tijd.

Retourneren

Je kunt een bestelling retourneren indien:

    • Je dit binnen 100 dagen na ontvangst bij ons meldt door ons te mailen naar [email protected]
    • De bestelling voor zover mogelijk in originele staat en verpakking aangeboden wordt voor retour
    • Het product geen sporen van gebruik en/of montage bevat. Houdt er wel rekening mee dat wij kosten in rekening kunnen brengen als het gaat om al gemonteerde meubels.

Je kunt het product ook zonder voorafgaande e-mail naar ons retourneren, ook kunnen wij een retourlabel sturen of een ophaal afspraak maken.

  • De kosten variëren (afhankelijk van het gewicht en omvang van het artikel) van circa € 9,95 tot € 14,95 voor een barkruk, stoel, lectuurbak, bijzettafel, salontafel welke per pakketdienst zoals DPD, Postnl en GLS kan worden verstuurd. Wij werken zelf met DPD voor kleinere pakketten.
  • Voor grotere meubels zoals een grote salontafel, eettafel, meerdere stoelen, een fauteuil, gedemonteerde meubels van plaatmateriaal (schoenenkast, bureau, halkast, halbank etc.) dien je rekening te houden met circa € 29,95 tot 49,95 aan retourkosten.
  • Banken, grote tafels, bedden, kledingkasten, gemonteerde meubels en alles wat hierbuiten valt kosten circa € 49,95 à € 149,95 voor het retourneren.

Let erop dat bij het pakket een duidelijke verklaring zit waaruit de wens tot herroeping blijkt, en dat duidelijk is wie de afzender van het pakket is. 

Waarom brengen we retourkosten in rekening?

Bij Furnea.nl staan we voor duurzaamheid en een beter milieu. Het vragen van een bijdrage voor retourkosten bij het retourneren van meubels helpt de milieu-impact van retourneringen te verminderen. We willen bewuste aankopen stimuleren en onnodige retourzendingen verminderen, zodat we samen kunnen werken aan een duurzamere toekomst.

We willen je ook laten weten dat we met de opbrengsten uit de retourkosten investeren in duurzame verpakkingsmaterialen, efficiëntere logistieke oplossingen en het compenseren van de uitstoot door het ondersteunen van milieuprojecten. Op deze manier dragen we bij aan een beter milieu en dekken we tegelijkertijd een deel van de retourkosten. De retourkosten die we in rekening brengen, dekken niet het volledige kostenplaatje.

Hoewel we het jammer vinden dat je wilt retourneren, hopen we dat je begrijpt dat deze maatregelen gericht zijn op het verminderen van de impact op het milieu en het streven naar een duurzamere toekomst.

Als je nog vragen hebt over het retourproces of de retourkosten, kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice. We staan voor je klaar om je te helpen en al je vragen te beantwoorden.

We waarderen je begrip en je rol in ons streven naar een beter milieu en duurzaamheid.

Stappen

  1. Stuur een e-mail naar [email protected] en vermeld daarin wat je wilt retourneren of ruilen.*
    1.1 Klein pakket? Je ontvangt een retourlabel waarmee je jouw bestelling kunt retouren via een DPD Parcelshop bij jou in de buurt. De kosten voor retourneren liggen tussen de € 9,95 en € 39,95 (afhankelijk van het gewicht en omvang van het artikel zoals hierboven uitgelegd).
    1.2 Groot pakket? Ons meubeltransportbedrijf komt je bestelling ophalen. Natuurlijk laten we je weten wanneer we langskomen en hoeveel het gaat kosten. De kosten voor retourneren liggen tussen de € 39,95 en € 79,95 (afhankelijk van het gewicht en omvang van het artikel zoals hierboven uitgelegd).
  2. Binnen twee werkdagen ontvang je een reactie van ons met informatie over het retour zenden. Zorg ervoor dat je je verzendbewijs goed bewaart.
  3. Zodra wij jouw retour hebben ontvangen, krijg je een bevestiging via e-mail.Wij storten het aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de herroepingsmededeling terug. Wij mogen wachten met terugbetalen totdat we de producten hebben ontvangen, of totdat je hebt aangetoond dat je de producten hebt opgestuurd.

*Voor het retour sturen van producten kun je ook gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping. Dit formulier vind je bij je zending, het is niet verplicht om dit formulier te gebruiken.

Ruilen

Wil je de bestelling ruilen? Dan volg je de stappen 1-3 en mag je zelf een nieuwe bestelling plaatsen. En daar mag je ook weer 100 dagen over nadenken!

Retouradres

Furnea B.V.
T.a.v. afdeling retouren
Willemskade 5A, 3114 CM Schiedam, NL

Grote kleine letters

    • Heb je een product in de showroom gezien en gekocht? Dan ontvang je een tegoedbon ter waarde van het aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten.
    • Gepersonaliseerde producten kunnen niet geretourneerd worden. Wij willen je er op wijzen dat je bij aankoop van een meubelset de gehele set dient te retourneren. Wil je een onderdeel van de meubelset retourneren, dan brengen wij hiervoor waardevermindering in rekening.
    • Extra kosten wegens speciale bezorging of montage, worden bij retournering niet teruggestort.
    • Indien het product sporen van gebruik en/of montage bevat, houden wij een percentage van het aankoopbedrag in. Het percentage is afhankelijk van de ernst van de gebruikerssporen, dit wordt pas bekend zodra wij het product retour hebben ontvangen en het is gecontroleerd. Hierover ontvang je een e-mail van ons.
      Wij zijn genoodzaakt om een gedeeltelijke vergoeding te vragen, gezien wij het meubel niet meer als nieuw kunnen verkopen.
    • Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Ook wanneer je één product, die behoort tot een vaste set meubels, wilt retourneren kan je aansprakelijk zijn voor de waardevermindering.
    • Ontvangst van je bestelling
      Ondanks onze goede zorgen kan het gebeuren dat een meubel beschadigd of incompleet aankomt. Daarom vragen wij om na ontvangst het pakket te controleren. Tref je schade of missende onderdelen aan? Mail dan direct, eventueel met een foto, naar onze klantenservice. Claims van gemonteerde meubels nemen wij niet in behandeling.