Ruilen en retourneren

Gratis ruilen & retourneren, dat is de soepele service van Furnea

Zodra je je bestelling hebt ontvangen, adviseren wij jou dit binnen zeven dagen op inhoud en status te controleren. Mocht je onverhoopt een meubel hebben ontvangen dat niet voldoet aan je verwachting, mail ons binnen zeven dagen na ontvangst van jouw bestelling naar blij@furnea.nl. Wij zorgen ervoor dat jouw claim binnen twee werkdagen in behandeling wordt genomen. Schadeclaims verzonden na bovengenoemd termijn kunnen niet in behandeling worden genomen.

Bedenktermijn

Ben je toch iets minder weg van dat kastje nu het ineens voor je neus staat? Is je slaapkamer veel kleiner dan je dacht (of het bed veel groter)? Of ben je gewoon een enorme twijfelkont en zie je er ineens vanaf, dat kan natuurlijk ook!

Wij geven jou 100 dagen bedenktijd, in die 100 dagen mag je je meubel bewonderen, het even op de foto zetten en natuurlijk delen, op alle mogelijke plekken in je huis een plekje geven en van zes verschillende kanten kritisch bekijken.

Mocht je dan bijvoorbeeld op de 100ste dag vanaf de ontvangstdatum tot de conclusie komen dat je het wilt retourneren, dan kan dat. Door ons te mailen naar blij@furnea.nl meld je de retour, vanaf dan heb je nog 14 dagen de tijd om je bestelling gratis naar ons op te sturen. Het komt er op neer, wij geven jou heel veel tijd.

Retourneren

Je kunt een bestelling gratis retourneren indien:

    • Je dit binnen 100 dagen na ontvangst bij ons meldt door ons te mailen naar blij@furnea.nl
    • De bestelling voor zover mogelijk in originele staat en verpakking aangeboden wordt voor retour
    • Het product geen sporen van gebruik en/of montage bevat. Houdt er wel rekening mee dat wij kosten in rekening kunnen brengen als het gaat om al gemonteerde meubels.

Stappen

  1. Stuur een e-mail naar blij@furnea.nl en vermeld daarin wat je wilt retourneren of ruilen*
  2. Binnen twee werkdagen ontvang je een reactie van ons met informatie over het retour zenden. Zorg ervoor dat je je verzendbewijs goed bewaart
  3. Zodra wij jouw retour hebben ontvangen, krijg je een bevestiging via e-mail. Vervolgens boeken wij binnen 10 dagen het aankoopbedrag terug op je rekening

*Voor het retour sturen van producten kun je ook gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping. Dit formulier vind je bij je zending, het is niet verplicht om dit formulier te gebruiken.

Ruilen

Wil je de bestelling ruilen? Dan volg je de stappen 1-3 en mag je zelf een nieuwe bestelling plaatsen. En daar mag je ook weer 100 dagen over nadenken!

Grote kleine letters

    • Heb je een product in de showroom gezien en gekocht? Dan ontvang je een tegoedbon ter waarde van het aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten.
    • Gepersonaliseerde producten of een onderdeel van een meubel set kunnen niet geretourneerd worden.
    • Extra kosten wegens speciale bezorging of gekozen betaalmethode, worden bij retournering niet teruggestort.
    • Indien het product sporen van gebruik en/of montage bevat, houden wij een percentage van het aankoopbedrag in. Het percentage is afhankelijk van de ernst van de gebruikerssporen, dit wordt pas bekend zodra wij het product retour hebben ontvangen en het is gecontroleerd. Hierover ontvang je een e-mail van ons.
      Wij zijn genoodzaakt om een gedeeltelijke vergoeding te vragen, gezien wij het meubel niet meer als nieuw kunnen verkopen.
    • Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Ook wanneer je één product, die behoort tot een vaste set meubels, wilt retourneren kan je aansprakelijk zijn voor de waardevermindering.